Warning: Declaration of Menu_With_Description::start_el(&$output, $item, $depth, $args) should be compatible with Walker_Nav_Menu::start_el(&$output, $item, $depth = 0, $args = Array, $id = 0) in /wp-content/themes/gardimax/functions.php on line 0
Jak wzmocnić odporność? - Gardimax

Jak wzmocnić odporność?

Okres przejściowy to dla odporności duże wyzwanie. Narażona na trudne warunki atmosferyczne, niedostatecznie wspierana przez naszą dietę, aktywność fizyczną i zdrowe nawyki, każdego dnia wystawiana jest na próbę. Warto wówczas szczególnie o nią zadbać. Jak?

Sen

Na dobry początek warto zacząć od porządnej dawki snu. Wyspanie się i odpowiednia regeneracja w nocy korzystnie wpłyną na organizm, pozwolą mu się zregenerować a także nabrać sił do walki z pogodowymi zagrożeniami. Najlepsza ilość snu to 7-9 godzin, szczególnie zimą, gdy dzień staje się krótszy. Ważne jest również, aby zadbać o jak najlepszą jakość snu. Najlepiej nie kłaść się spać, kiedy jest się najedzonym. Warto zadbać również o ciszę i zaciemnienie pokoju. Tylko wtedy w organizmie produkowane są odpowiednie ilości melatoniny, która zapewnia zdrowy sen.

Dieta

Kolejny punkt dnia, który zapewni wzmocnienie odporności to pożywne śniadanie. Ważne, by z samego rana dostarczyć organizmowi odpowiednie składniki odżywcze, by mógł poradzić sobie z wyzwaniami stawianymi mu każdego dnia. Warto urozmaicać swoje śniadania, aby organizm mógł pobierać siłę i energię z różnych źródeł. W okresie jesienno-zimowym dobrym pomysłem na śniadanie są posiłki, które rozgrzewają od wewnątrz, np. ciepła owsianka z suszonymi owocami i rodzynkami, kasza jaglana z bananem i cynamonem, czy pożywna jajecznica. Wiosną – zdrowe kanapki z nowalijkami i świeże owoce. Zdrowe śniadanie to tylko początek. Aby wspomóc własną odporność warto sięgać po warzywa i owoce, szczególnie te bogate w witaminę C (np. papryka, zielona pietruszka, cytrusy) czy przeciwutleniacze (np. czerwone winogrona, aronia, granaty). Również od lat stosowany w walce z przeziębieniami czosnek bardzo dobrze wpłynie na odporność. W diecie powinny też na stałe zagościć mleko i przetwory mleczne, które dzięki zawartości witamin i dobrych bakterii również wspierają organizm w trudnym dla organizmu czasie.

Ruch

W natłoku obowiązków musi się znaleźć czas na dzienną dawkę ruchu. Jogging, nordic walking, aerobik, basen – to tylko nieliczne z wielu możliwości ruchu. Aby również na co dzień stać się bardziej aktywnym, warto zrezygnować z windy i korzystać ze schodów, a także ograniczyć przejazdy autobusami i samochodami na rzecz zdrowego spaceru i roweru.

Radość

I najważniejsze – aby lepiej wzmocnić swoją odporność należy dużo się… śmiać, spotykać z przyjaciółmi i pozwalać sobie na małe przyjemności :) Śmiech i towarzystwo bliskich osób powodują wydzielanie endorfin, które postawią cały organizm do walki o dobre zdrowie!